شواهد علمی غافلگیر کننده در مورد تاثیر درمانی موسیقی متال روی مغز

پیش زمینه های فکری خودتون در مورد موسیقی هوی متال رو دور بریزید. در این مقاله می خواهیم در مورد تاثیر موسیقی هوی متال، به شکلی مثبت، روی مغز صحبت کنیم. برخلاف شهرت این سبک از موسیقی به داشتن مزامین تاریک، صداهای گوش خراش و تصویرسازی های خشونت آمیز تعداد زیادی از محققان علوم اجتماعی بر این باورند که پر سر و صداترین و شلوغ ترین شکل موسیقی راک اند رول احتمالا تاثیر روشن و شادی آوری روی انسان داشته است.

دلایلی که برای این موضوع مطرح میشود متنوع هستند اما اکثرا به یک یافته مرکزی اشاره دارند: موسیقی متال افراطی طرفداران خشمگین خود را خشمگین تر نمی کند. در عوض، شواهد علمی نشان میدهند که این طرفدارها احتمالا در از سر گذراندن احساسات دشوار خود با اقبال بالاتری روبرو هستند.

تحقیقات صورت گرفته

در تحقیقی توسط دانشگاه کوئینزلند که روی تاثیر موسیقی هوی متال صورت گرفته است، طرفدارهای سبک متال گزارش داده اند که پس از گوش دادن به 10 دقیقه موسیقی متال احساس ریلکسی و الهام گیری بالاتری داشته اند. محققان همچنین دریافتند که ضربان قلب طرفدارهای موسیقی متال حین گوش دادن به این موسیقی افزایش پیدا نکرده است.

در تحقیقی دیگر افرادی که طرفدار موسیقی متال نبودند گزارش دادند که پس از گوش دادن به موسیقی متال احساس خشم بیشتری پیدا کرده اند. اما محققان مطمئن نیستند که این مورد به دلیل خود موسیقی است یا به این دلیل که شرکت کنندگان در تحقیق از شنیدن سبک موسیقی ای که دوست ندارند ناراحت می شوند.

مقاله تاثیر موسیقی هوی متال روی مغز

کمکی که هوی متال می تواند به شما بکند

اینکه هوی متال مانند موسیقی گروه متالیکا می تواند به مردم کمک کند تا با موقعیت های خشم آور زندگی بهتر کنار بیایند، قاعدتا منطقی است. محققان در دانشگاه ایالتی هامبولت کالیفورنیا نیز در تحقیقات خود روی تاثیر موسیقی هوی متال دریافته اند که طرفداران موسیقی متال و گروه هایی مانند گروه متالیکا نسبت به کسانی که از این نوع موسیقی دوری می کرده اند، جوانی شادتر و بزرگسالی بهتری داشته اند. موسیقی خشن به آن ها کمک کرده است تا گستره کاملی از احساس خود را کاوش کرده و همچنین حس فعالیت و الهام گیری بیشتری به آن ها بخشیده است.

تحقیق جالب دیگری به این یافته رسیده است که طرفداران موسیقی متال حساسیت خود را نسبت به خشونت از دست نمی دهند، و نسبت به افرادی که طرفدار این سبک از موسیقی نیستند بیشتر پذیرای تجربیات تازه بوده و نسبت به مراکز قدرت شکاک تر هستند. نظرسنجی ای در سال 2016 حتی به این نتیجه رسید که گوش دادن به موسیقی هوی متال به طرفداران این سبک از موسیقی کمک کرده است تا با پرسش در مورد میرایی خود مواجه شده و در عین حال «ملال وجودی» خود را تسکین دهند.

چرا باید این یافته ها ما را غافلگیر کنند؟ موسیقی همیشه عاملی برای اندیشه عمیق بوده است؛ متال هم با وجود نوع زیبایی شناختی معمولا تاریک خود، از این قاعده مستثنی نیست. در حقیقت، در مقایسه با دیگر روش های مواجهه با خشم و ترس، هد زدن ممکن است یکی از گزینه های سالم تر باشد. بترکونید.

شاید موسیقی راک اند رول و متال در ابتدا برای ما گوش خراش و عجیب به نظر برسد اما تجربه هر موضوع تازه ای می تواند درک ما را بالاتر برده و گاهی در زندگی ما چاره ساز باشد. دوره های مسترکلاس مسیر تازه ای برای دریافت تجربه های تازه و آشنایی و بالا بردن اطلاعات در مورد حوزه های مختلف را به دست می دهند.

دوره های آموزشی مسترکلاس در سایت این مجموعه آموزشی آمریکایی قابل دسترسی است. اما به دلیل محدودیت های پیش روی کاربران ایرانی شاید دسترسی مستقیم به محتوای این سایت برای همگان ساده نباشد. در این شرایط سایت های واسط مثل خبره شو می توانند جای خالی مسترکلاس را برای کاربران ایرانی پر کنند. از ویژگی های منحصر به فرد وبسایت آموزشی خبره شو می توان به سهولت شرکت در کلاس ها و همچنین زیرنویس تخصصی برای هر رشته اشاره کرد.

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمام نظرات