گاهی خوشمزه ترین غذا ممکن است مانند ماهی سولی که ماسیمو بوتورا آماده میکند، یکی از ساده ترین غذاها نیز باشد. این غذا این سرآشپز مشهور ایتالیایی را به یاد مزه های مدیترانه ای می اندازد که با آن بزرگ شده است. اما کلید ماجرا در رسیدن به بهترین طعم ها در دستور پختی با وجود به این سادگی، همیشه استفاده از تازه ترین مواد اولیه است.

برای به وجد آوردن تمام فضای دهان به کیفیت اسیدی لیمو ترش نیاز دارید، همچنین به شیرینی گوجه فرنگی و زیتون سیاه برای وزن بخشیدن به ماهی نیاز دارید. سولیولا ال کارتوچیو در واقع غذایی کلاسیک است که برای بدست آوردن بهترین تجربه از آن باید ترکیبی از تمام مواد اولیه، یعنی کمی لیمو، گوچه، زیتون و کیپرز، را با هر لقمه میل کنید.

طرز تهیه ماهی سول

طرز تهیه سولیولا ال کارتوچیو (ماهی سول مدل مدیترانه ای)

ماسیمو برای تهیه این غذا از لیمو ترش شهر سورنتو ایتالیا و گوچه گیلاسی شهر وزویا استفاده میکند، اما شما می توانید نسبت به منطقه ای که در آن زندگی می کنید از گزینه های بومی ارگانیک نیز استفاده کنید. فقط دقت کنید که لیموها رو خیلی باریک و کاغذی برش بزنید تا طعم ترش آن مزه ماهی رو تحت شعاع قرار ندهد. ماسیمو همچنین از زیتون های شهر گائتا ایتالیا استفاده میکند اما شما می توانید از دیگر زیتون های سیاه بومی منطقه خود نیز استفاده کنید.

مواد لازم

1 فیله کامل ماهی سول یا دیگر ماهیان سفید با گوشت نازک و سفت مانند سپرماهی، سی‌باس  یا سرخوماهی

نمک دریا

5 برش لیمو به نازکی کاغذ، کاملا ارگانیک، بدون هسته

6 عدد گوجه گیلاسی دو نیم شده

50 گرم زیتون سیاه بدون هسته

5 گرم کیپرز آب کشیده شده

1 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده

روغن زیتون فرابکر

1 تخم مرغ کامل کمی همزده جهت آغشته کردن

  1. ماهی را طعم دار و آماده کنید. فر را به دمای 180 درجه سانتی گراد برسانید. فیله ماهی را روی تخته دو نیم کنید. قسمت گوشت ماهی را با نمک طعم دار کرده و سپس نیمه کوچکتر را روی نیمه بزرگتر قرار دهید.
  2. پاکت های کاغذی را بسازید و پر کنید. کاغذ آشپزی را به شکل لبه دار آماده کرده و فیله ها را در مرکز آن قرار دهید. برش های لیمو را مرتب روی فیله بگذارید و بعد گوجه های دو نیم شده، زیتون و کیپرز را روی آن پخش کرده و سپس جعفری های خورد شده را مرتب روی مواد بریزید. در آخر کمی روغن زیتون روی تمام مواد بریزید.
  3. پاکت های کاغذی را ببندید. لبه های پاکت را به دقت به تخم مرغ آغشته کنید و سپس قطعه کاغذ دیگری را به موازات کاغذ ابتدایی روی ماهی قرار دهید. سپس از یک گوشه شروع کرده و لبه های کاغذ را به بالا بپیچید تا ماهی کاملا در صفحات کاغذی بسته بندی شود.
  4. ماهی را بپزید. کاغذ آشپزی را در فر قرار دهید، و اجازه دهید ماهی تقریبا پس از 25 تا 30 دقیقه، مغز پخت شود. کاغذ آشپزی را به دقت از فر خارج کرده و کاغذ رویی را برش دهید. کاغذ را از وسط به دو طرف باز کنید (مراقب بخار داغی که از غذا بلند می شود باشید). با استفاده از کاردک فلزی فیله ها را به بشقاب انتقال دهید و در آخر مواد و سس باقی مانده در پاکت را با قاشق بردارید و روی ماهی ریخته و سرو کنید.

نوش جان

ماهی سول ایتالیایی

آموختن غذاهای مختلف از روی کتاب و خواندن طرز طبخ آن ها با استفاده از کتاب های آشپزی هیچگاه نمی تواند جایگزین تجربه یادگیری از سرآشپزهای حرفه ای شود. به همین دلیل شما می توانید با استفاده از دوره های مسترکلاس آشپزی با انواع غذاهای مختص به مکان های مختلف جهان آشنا شده و از سرشناس ترین آشپزهای جهان بیاموزید.

با توجه به مشکلات پیش روی کاربران ایرانی در دسترسی به وبسایت های معتبر بین المللی، شما عزیزان می توانید برای استفاده از دوره های مسترکلاس و همچنین دوره های آموزشی منتشر شده در دیگر وبسایت ها؛ به سایت خبره شو مراجعه کنید. در خبره شو می توانید با چند کلیک و به سادگی در دوره مورد نظر خود شرکت کنید. از جمله مزیت های خبره شو می توان به امکان شرکت در تک کلاس ها و همچنین زیرنویس فارسی تخصصی برای هر دوره اشاره کرد.

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمام نظرات